Fısıltı HABERLERİ
HV
03 MAYIS Cuma 06:54

USTA YÖNETMEN VE SENARİST UMUT ERTEK: ''TÜRKİYE’DEKİ YAPIMCILARIN %60’I VİZYONSUZ …''

ŞUURSUZ AŞK FİLMİ İLE NETFLİX ALGORİTMASINDA BÜYÜK BİR BAŞARI YAKALAYAN UMUT ERTEK’TEN DERGİ SUARE’YE ÇARPICI AÇIKLAMALAR SORU: BİZLERE BU BAŞLIĞI ATTIRMANIZIN SEBEPLERİNE DEĞİNMEK İSTERİZ. TÜRK SİNEMASI YEŞİLÇAM SONRASI NEDEN BU DURUMA GELDİ?

MAGAZİN
Giriş Tarihi : 10-04-2023 10:31
USTA YÖNETMEN VE SENARİST UMUT ERTEK:     ''TÜRKİYE’DEKİ YAPIMCILARIN %60’I VİZYONSUZ …''

CEVAP:  SETE MURAT 131 İLE GİRİP PORSCHE İLE ÇIKAN HIRSIZ ŞAHSİYETSİZ PRODÜKSİYON-

AMİRLERİNDEN Mİ BAŞLAMALIYIM? YOKSA SENARYO OKUMADAN SÖZDE FİLM YAPMAYA ÇALIŞAN YAPIMCI DOSTLARIMIZDAN MI? BİLEMEDİM. GERÇEK SİNEMA RUH İŞİDİR ONU SANAT YAPAN KURALSIZ VE KAİDESİZ OLMASIDIR. GÜNÜMÜZ YAPIMCI VE YÖNETMENLERİ BU OLGUYU VE GERÇEKÇİLİĞİ MAALESEF YAKALAYAMADILAR. AMAÇ SADECE PARA OLURSA BUNUN ADI AMAÇSIZLIK OLUR VE KONUDA ÇOK BECERİKLİ ARKADAŞLAR.

 

SETE MURAT 131 İLE GİRİP PORSCHE İLE ÇIKAN HIRSIZ ŞAHSİYETSİZ PRODÜKSİYON - AMİRLERİNDEN Mİ BAŞLAMALIYIM? YOKSA SENARYO OKUMADAN SÖZDE FİLM YAPMAYA ÇALIŞAN YAPIMCI DOSTLARIMIZDAN MI?

 

 

SORU: TÜRK SİNEMASI BİTTİ Mİ SİZCE?

 

CEVAP:  30 SENE ÖNCE DÜNYA ÜÇÜNCÜSÜ OLAN BİR ENDÜSTRİ ŞU ANDA İLK ONDA CAN ÇEKİŞİYORSA SORUNUN CEVABI NET VE ACI OLMASINA RAĞMEN GERÇEKTİR ELBETTE BİTTİ VE BİTİRİLDİ. SİNEMA VE EDEBİYAT AYRICA TİYATRO BİR ÜLKENİN TEMEL TAŞLARI ARASINDADIR. SİZCE HANGİSİ KALDI?

 

 

30 SENE ÖNCE DÜNYA ÜÇÜNCÜSÜ OLAN BİR ENDÜSTRİ ŞU ANDA İLK ONDA CAN ÇEKİŞİYORSA SORUNUN CEVABI NET VE ACI OLMASINA RAĞMEN GERÇEKTİR ELBETTE BİTTİ VE BİTİRİLDİ….

 

 

 

 

SORU: SİZCE SEBEPLERİ NELERDİR?

 

CEVAP: NİTELİKSİZ YETERSİZ VE VİZYONSUZ EGOLULARIN İŞ YAPMAK İÇİN SİNEMA YAPMASI. BU ZİHNİYETİN DEĞİŞMESİ ŞART, AMERİKAN SİNEMASI KORELİLERLE TOP GİBİ OYNUYOR. KORELİ DAĞITIM FİRMALARI SENİN ÜLKENDE DAĞITIM KONUSUNDA NEDEN TEKELLEŞTİ? ÇÜNKÜ SEN DERİNLİĞİ OLAN FİLMLER YAPAMAZ HALE GELDİN BU ASLINDA CİDDİ BİR FELAKET. MİLLİ DUYGULARIMIZI SİNEMACILAR OLARAK KAYBETTİK VE BU HER ŞEYİN SONU OLDU. BİZ ŞUURSUZ AŞK İLE 29 ÖDÜL ALDIK, PLATFORM ALGORİTMASINDA CİDDİ BAŞARILAR ELDE ETTİK. ÇÜNKÜ BENİM OLDUĞUM SETTE SON SÖZÜ ÜLKEM ADINA BEN SÖYLÜYORUM YAPIMCILAR DEĞİL. DONANIM VE YETERLİLİĞİ TARTIŞMAYA AÇIK OLAN ADAMLARDAN TAVSİYE ALMAZSAN BAŞARI GELİR. YAPTIĞIN PROJEYİ ŞÖHRET OLMAK YA DA PARA KAZANMAK İÇİN TASARLARSAN HALK SANA TOKADI ATAR.BU DEĞİŞMEZ BİR KURALDIR, BİR PROJEYİ TASARLARKEN MİLLİ DUYGULARLA MÜHENDİSLİK YAPACAKSIN.

AKSİ TAKDİRDE CİHANGİRDE BİR BARDAK ÇAY PARASI BULAMAYAN ÇAKMA ENTELEKTÜEL ADAMLARI ZENGİN ETMEKTEN BAŞKA BİR HALTA YARAMAZSIN, ÜLKEMİZDEKİ YAPIMCILARIN YÜZDE ATMIŞI MAALESEF DONANIMSIZ VİZYONSUZ VE BU DURUM TÜRK SİNEMASININ CAN ÇEKİŞMESİNE SEBEP OLDU BU SEBEPTEN BEN GENELDE ULUSLARARASI TÜRK OLMAYAN YAPIMCILARLA ÇALIŞMAYI TERCİH EDİYORUM.

 

NİTELİKSİZ YETERSİZ VE VİZYONSUZ EGOLULARIN İŞ YAPMAK İÇİN SİNEMA YAPMASI. BU ZİHNİYETİN DEĞİŞMESİ ŞART…

 

                                                                            *****************

 

ÜLKEMİZDEKİ YAPIMCILARIN YÜZDE ATMIŞI MAALESEF DONANIMSIZ VİZYONSUZ VE BU DURUM TÜRK SİNEMASININ CAN ÇEKİŞMESİNE SEBEP OLDU…

 

 

SORU: PEKİ BU OLUMSUZLUKLAR DEĞİŞİR Mİ?

 

CEVAP: DEĞİŞMEK ZORUNDA VE DEĞİŞECEK.

ŞUURSUZ AŞK DÜNYADA BLİNDLOVE ADIYLA BU İŞİN İSTENİLDİĞİNDE OLABİLECEĞİNİN

KANITLAMIŞ BİR FİLMDİR, ŞİMDİ İSE AĞIR İSTANBUL İSİMLİ PROJEYE MOTOR DİYECEĞİZ.

MUHTEMELEN AĞIR İSTANBUL İLE ALGORİTMALARI ALT ÜST EDERİZ. ÇÜNKÜ DERSİMİZE İYİ ÇALIŞTIK, YENİ YANSITMA TEKNİKLERİ AYLAR SÜREN AÇI ÇALIŞMALARI SİSTEMSEL IŞIK KIRILMALARI BU GİBİ MÜHENDİSLİKLERLE UZUN ZAMAN ÇALIŞTIK ÜLKEMİZ SİNEMASI ADINA ÇARPICI VE BAŞARILI SONUÇLAR ALACAĞIMIZI DÜŞÜNÜYORUM. BU HASSASİYETLERLE FİLM YAPILMAYA BAŞLANIRSA BU İŞİ ÇÖZERİZ.

 

ŞİMDİ İSE AĞIR İSTANBUL İSİMLİ PROJEYE MOTOR DİYECEĞİZ.

MUHTEMELEN AĞIR İSTANBUL İLE ALGORİTMALARI ALT ÜST EDERİZ. ÇÜNKÜ DERSİMİZE İYİ ÇALIŞTIK…

 

SORU: SİZ 25 YILDIR YÖNETMEN VE SENARİSTSİNİZ AYRI ÇOCUKLUK YILLARINIZDA TÜRKÇE RAP KONUSUNDA ÖNCÜLÜK AYRICA PRODÜKTÖRLÜKLER YAPTINIZ BU ALANDA OLMAYAN BİR MÜZİK TARZINI ÜLKEMİZDE BESLEDİNİZ 30 YILDA NELER DEĞİŞTİ MÜZİK VE SİNEMADA?

 

CEVAP: BİZ HIZLI TÜKETİME KALICI İŞLERLE TUTUNAMADIK ÜLKE OLARAK MAALESEF –

BEN MÜZİK ENDÜSTRİSİNİ TOPARLADIĞIMDA 16 YAŞINDAYDIM BUNU BAŞARMIŞ-

BİR VATAN EVLADI OLARAK SİNEMAYI DA TOPARLAYACAĞIMIZA YÜREKTEN İNANIYORUM.

ŞİMDİDEN YAPIMCILARI DÖVMEYE ONLARA GERÇEKLERLE YÜZLEŞMEYE DAVET ETMEYE BAŞLADIK. YA BİZİ ANLAYACAKLAR YA DA BİZİ ANLADIKLARINDA ONLAR İÇİN ÇOK GEÇ OLMUŞ OLACAK. İYİ SİNEMA BÜYÜK PARALARLA FİLM YAPMAK DEĞİLDİR, DERİNLİĞİ OLAN PROJE RUH İŞİDİR. BUNU ER YÂDA GEÇ MUTLAKA ANLAYACAKLAR ÇÜNKÜ YAPTIĞIMIZ DOĞRU SİNEMALARLA BUNU KANITLAMAYA DEVAM EDECEĞİZ AKSİ TAKDİRDE BU VATANA VE MİLLETE İHANET OLUR. HEZİMETE İZİN VERECEK TOLERANSA SAHİP DEĞİLİM, YA ANLAYACAKLAR YA DA BİZDE MİLLİ SANAT DUYGULARIMIZ VE ANLAYIŞIMIZLA FARKLI METOTLARLA ANLATMAYI BİLİRİZ.

ÜLKEMİZİN SİNEMA GELECEĞİNİ BİRKAÇ ASALAĞA TESLİM EDEMEYECEK KADAR BÜYÜK

BİR SORUMLULUĞUMUZ SÖZ KONUSUDUR.

 

SORU: OLDUKÇA KESKİN VE AÇIKLAYICI OLDU SÖYLEŞİ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ.

AĞIR İSTANBUL’U SABIRSIZLIKLA BEKLİYOR OLACAĞIZ.

 

                                                       CEVAP: SEVGİLERİMLE.

Sabahattin BİRİNCİSabahattin BİRİNCİ

YORUMLAR